دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1403 - 21:38

قیمت انواع آجر  نما برای نمای بیرون ساختمان

قیمت انواع آجر  نما برای نمای بیرون ساختمان
مهم‌ترین اصل در تعیین قیمت انواع آجر نما بیرونی، نوع آجر است. برای مثال قیمت آجر نسوز با قیمت آجر شاموتی تفاوت دارد عوامل دیگری بر قیمت آجر نما تأثیر دارد.
کد خبر : 926467

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهم‌ترین اصل در تعیین قیمت انواع آجر نما بیرونی، نوع آجر است. برای مثال قیمت آجر نسوز با قیمت آجر شاموتی تفاوت دارد عوامل دیگری بر قیمت آجر نما تأثیر دارد. مانند رنگ آجر البته ممکن است در یک نوع آجرنما ممکن است به نسبت رنگ‌های مختلف قیمت متفاوتی داشته باشد. برای مثال قیمت آجرنسوز قرمز با قیمت آجرنسوز سفید از یک مدل و یک کیفیت هستند؛ اما به دلیل فقط تفاوت رنگ قیمتشان نیز تفاوت دارد.

از دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت آجر نما برای نمای بیرونی می‌توان به برند و کیفیت آن اشاره کرد هرچه باکیفیت و مرغوب‌تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. البته دلیل دوام بالاتر آجر نما های باکیفیت مقرون‌به‌صرفه نیز است. برای نوشتن این مقاله از آجر دکور فروشگاه اینترنتی و اجرا کننده انواع آجر نما کمک گرفته ایم.

وقتی می‌گوییم کیفیت یعنی اینکه مقاومت آجر در برابر عواملی مانند گرما؛ رطوبت؛ تابش خورشید و عوامل جوی از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار باشد. برای مثال آجر نما نانو از مقاومت و دوام بسیار بالایی در برابر رطوبت فشار دارد و آجر نمای با کیفیتی است و در عین سبک بودن کاربرد بالایی دارد و قیمت آن نسبت به سایر آجرنماها بیشتر است.

انواع آجر نما بیرونی

آجر نمای ساختمان از لحاظ محل کاربرد به دو گروه آجرنما ی نمای داخل ساختمان و آجر نمای بیرون ساختمان تقسیم می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم نمای بیرون ساختمان به دلیل در معرض بودن عواملی همچون شرایط مختلف جوی آب‌وهوا باید از مقاومت و استحکام و دوام بیشتری برخوردار باشد و البته از لحاظ کیفیت و ظاهر انواع آجر نما بسیار متفاوت هستند.

در این قسمت انواع آجر نما را برای نمای بیرونی ساختمان معرفی می‌کنیم:

  1. آجر نمای شاموتی
  2. آجرنمای پلاک
  3. آجرنمای رستیک
  4. آجرنمای لعابی
  5. آجرنمای معمولی کوره‌ای
  6. آجرنمای ماسه آهکی
  7. آجرنمای مهندسی
  8. آجرنمای بتنی
  9. آجرنمای خاک رس
  10. آجرنمای شیل
  11. آجرنمای قزاقی
  12. آجر نمای سنتی
  13. آجرنمای نسوز
  14. آجرنمای بهمنی
  15. آجرنمای متخلخل
  16. آجرنمای توپر
  17. آجرنمای توخالی

خب معرفی انواع آجر نمای داخلی و بیرونی گفته شد و در هر نوع آجر نما ویژگی و ظاهری و کیفیتی مورد بررسی قرار گرفت. هریک از انواع این آجر نما از ویژگی و خواص فیزیکی و ظاهری مختلفی برای نصب نمای بیرونی و داخلی ساختمان مناسب هستند. هم اکنون به بررسی ویژگی‌های انواع آجر برای طرح و نصب در موقعیت‌های مختلف توسط نصاب ماهر یا استاد کار آجر نما خواهیم پرداخت.

قیمت انواع آجر  نما برای نمای بیرون ساختمان

آجر نما شاموتی برای نمای بیرونی

آجرنما شاموتی یکی از انواع آجرهای باکیفیت بادوام و مقاوم است که در نمای بیرونی ساختمان برای زیبایی ساختمان و اجرای یک نمای متفاوت اجرا می‌شود، آجرنمای شاموتی در رنگ و اندازه و ابعاد مختلفی تولید و عرضه می‌شود.

این نوع آجر در رنگ‌هایی قهوه‌ای روشن، زرد، زرد متمایل به نارنجی، قهوه‌ای روشن، نارنجی تیره به بازار برای نمای بیرونی ساختمان عرضه می‌شوند. رنگ آجرنما شاموتی بستگی به میزان آهن در آن روشن و تیره می‌شد. یعنی هرچه درصد آهن بیشتر رنگ آجر شاموتی تیره‌تر می‌شود و هرچه درصد آهن آن کمتر باشد رنگ آن روشن‌تر است.

همان‌طور که گفتیم آجرنما شاموتی در شکل‌های مختلفی مانند مربعی و مستطیلی در کارخانه تولید می‌شود. مطابق با طرح و نوع نمای طراح ساختمان از این نوع آجر برای زیباسازی نمای بیرونی ساختمان استفاده می‌شود. البته در فضاهای زاویه‌ای این نوع آجر نصب می‌شود و این نوع آجر جز انواع آجرنسوز است.

آجرهای شاموتی دارای رنگ ثابت و در برابر هرگونه مواد شیمیایی و رطوبت و درجه حرارت بالا مقاوم و بادوام است.

و این نوع آجر در برابر باران‌های اسیدی شوره نمی‌زند. از ویژگی‌های دیگر این نوع آجر مقاومت بالا در برابر نوسانات دمایی و سایش‌ها است. باتوجه‌به همه این ویژگی‌ها آجر شاموتی یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای نمای بیرونی ساختمان است همچنین برای دیوار شومینه نیز می‌شود از این نوع آجر استفاده کرد و آجر شاموتی نسبت به انواع آجرنما قیمت مناسبی دارد.

انواع آجرنمای سنتی

یکی از بهترین ویژگی‌های آجرنما سنتی تنوع رنگ و طرح‌های و استفاده این نوع آجرنما در دیوارهای داخلی و خارجی و نمای بیرونی است. کارهایی نظیر برش دادن و سوراخ کردن این نوع آجرنما به‌راحتی قابل انجام است و وزن کم این نوع آجرنما باعث جابه‌جایی آسان و کاهش هزینه در حمل آن است.

انواع آجر نمای پلاک

آجرنما پلاک به دلیل مقاومت زیادی که در برابر تغییرات محیطی دارد به‌عنوان نمای بیرونی ساختمان کاربرد زیادی دارد. در تهیه آجرنما پلاک از خاک رس و افزودنی‌های دیگر استفاده می‌شود و در رنگ‌های مختلفی زرد نارنجی قهوه‌ای تولید می‌شود.

از آجرنمای پلاک برای نمای ساختمان‌های مسکونی مجتمع‌های اداری یا تجاری و ویلاها استفاده می‌شود. این نوع آجر در دسته آجرنسوز قرار و در برابر آتش‌سوزی‌ها و حریق مقاوم است.

تنوع رنگ در آجرنمای پلاک

آجرنما پلاک یا آجرنمای قزاقی، آجرنمای قزاقی نوعی از آجر پلاک است که برای نمای بیرونی ساختمان استفاده است. معمولاً دارای رنگ روشن است آجرنمای قزاقی از لحاظ ضخامت عرض آجر و طول و بافت آجر متفاوت است.

باتوجه‌به طرح، طراح ساختمان در نمای بیرون از یک یا چند مدل از انواع آجر پلاک برای ظرافت در نمای بیرون ساختمان استفاده می‌کنند. ساختمان‌های دارای نمای آجرنمای پلاک از کمتری شوره زدگی در برابر تغییرات شرایط جوی و محیطی برخوردار است.

انواع آجرنمای شیل

در ساخت این نوع آجر از خاک سنگ آشیل استفاده می‌شود، به همین نام شناخته می‌شود. انواع آجرنما آشیل از رنگ متمایل به قرمز است و در رنگ‌های مثل گلبهی کرم و قهوه‌ای هم تولید می‌شوند.

این نوع آجر استحکام فشاری بالایی دارد و در برابر یخ‌زدگی مقاوم است و شوره نمی‌زند و جذب آب آن بسیار پایین است. در واقع رطوبت داخل این نوع آجر نمی‌ماند و زود خارج می‌شود و شوره نمی‌زند. استفاده از این آجرنما برای نمای بیرونی ساختمان بسیار رایج است.

آجرنما حصیری

یکی دیگر از انواع آجرنما آجرنمای حصیری است که این آجر از خاک رس و افزودنی‌های دیگر تشکیل می‌شود. با این تفاوت که سطح آجر شبیه به بافت حصیر درست می‌شود. این نوع آجرنما در طرح و رنگ نمای ساختمان بسیار متفاوت و زیبا بوده است.

این آجر به‌صورت لعابی تولید می‌شود که نمای ظاهری را زیباتر می‌کند. مقاومت آن در برابر خورشید و شرایط محیطی بیشتر است. آجر نمای لعابی حصیری مقاومت و زیبایی فوق‌العاده‌ای برای نمای ساختمان ایجاد می‌کند.

قیمت انواع آجر  نما برای نمای بیرون ساختمان

خرید آجر نما با قیمت

اگر به دنبال خرید آجر نما با بهترین کیفیت و قیمت هستید سایت آجردکور بهترین گزینه برای خرید شما می‌باشد. آشنایی با انواع مختلف آجرها تا حدودی انتخاب را برای شما عزیزان آسان تر می‌سازد.

  

تولید آجرنما

در گذشته برای ساختن بنا ها بیشتر از آجرهای خشتی که دست ساز بودند استفاده می‌شد.

 

با پیشرفت علم و دانش و توسعه صنعت آجر ها نیز توسعه پیدا کردند و انواع مختلف آجرها به کمک روش ها و فناوری های گوناگون تولید شد.

 

آجرهای موجود در سایت آجردکور را میتوان در بناهای مختلف، مذهبی و ساختمان ها و… استفاده کرد.

 

آجرهای موجود در سایت آجردکور از انواع مختلف خاک و با روش های مختلفی تولید گردیده اند. شما می توانید انواع برندهای آجرنما را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

خرید اینترنتی آجرنما

سایت آجردکور انواع مختلف آجر را از سراسر کشور گردآوری می نماید. شما میتوانید انواع آجرنما را در این سایت مشاهده کنید. خرید اینترنتی آجرنما برای سهولت خرید و انتخاب آسان، دسترسی سریع شما عزیزان می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته